Aki olvasás helyett csak nézelődni szeretne....

2012. április 17., kedd

Gyilkosság és sütemény?

Nagy rajongója lettem az ún. sütis krimiknek... Biztosan van olyan köztetek, aki már szintén olvasott Hannah Swensen nyomozásairól, miközben picurka cukrászdájában süti az egyszerűbbnél-egyszerűbb süteményeket..
Ezek közül próbáltam ki néhányat. A legutóbbit kisfiam szülinapjára készítettem... Kicsit bizarr volt, hogy a vendégekkel közöltem: ez próbasütés volt, lehet, hogy ehetetlen lesz a pite, ráadásul egy krimiből való.. :-))
Innentől kezdve valamiért olyan félve nyúltak hozzá... ( nem is értem, miért ... ). Biztosan reménykedtek, hogy nem ez volt a gyilkos sütemény :-))

Ananászos szelet:
Hozzávalók:
Tészta: 15 dkg lisztet, 10 dkg hideg vajat 5 dkg cukorral késes robotgépben összemorzsolunk. Ne lepődjetek meg rajta, nem fog összeállni. Ezt a morzsalékot egy bőven kivajazott 23 X 32 cm-es tepsibe szórjuk.
A krémhez valókat elég kézi habverővel összekutyulni, ráönteni a tészta tetejére, rászórni a darabolt ananászt, és már mehet is a sütőbe. Ez egy végtelenül egyszerű és gyorsan elkészíthető süti, ráadásul a végeredmény is egészen kellemes...
Szóval a krém: 4 egész tojás, 5 dkg cukor, az egy konzervananász lecsepegtetett leve, csipet só, 1 tk sütőpor, 3 cs vaníliás pudingpor.
Amikor kisült, hagyjuk a tepsiben, hűtsük ki, bőven porcukrozva, zserbó méretű kockákra vágva tálalható.
Én kb 1 órán át sütöttem közepes lángon, végül ez lett belőle:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése